torsdag den 22. oktober 2015

Knækbrødskage med marcipansmag ♥


Det her er det sjoveste
og det mest forunderlige,
jeg nogensinde har lavet
i det spiselige Tangkøkken.
Grundingredienserne
er SVANSØS økologiske
kornblanding til klassisk
knækbrød.
I stedet for at gøre
knækbrød ud af det
gjorde jeg det
til ... hvad jeg
så har kaldt
knækbrødskager
med marcipanagtig
smag og konsistens ...
Tryllemidlet der
gjorde udfaldet
er et par teskefulde
Det er UMAMI effekten
der får det til at
smage sødligt,
marcipanagtigt,
for der er ved
Gud hverken
sukker eller
marcipan i.
Der er 310 gram
i kornblandingen.
De blandes med
300 gram hvedemel,
1 teskefuld bagepulver,
1 dl olie, 1 tsk salt
og 3 dl vand.
Jeg ændrede
så bare den ene
teskefuld salt
til 2 tsk Buletangssalt.
Normalt ruller man det
jo temmeligt fladt ud
til at blive til knækbrød.
Jeg var fræk og tænkte:
Hæ Hæ ... prøver at
lave klatkager
ud af det.
Det havde jeg
som sagt
god
held
med
♥ ♥ ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar