lørdag den 19. november 2016

Koldhævede Tangboller ♥



Den seneste uges tid har jeg
spist sådan en tangbolle
som frokost, efter kun
at have fået tangkapsler
til morgenmad.
Jeg har brugt den færdige
melblanding fra Amo,
hvor der kun skal
tilsættes vand og gær.
Det er nemt.
Det er sådan set bare
at røre det hele
godt sammen,
lægge noget folie over
og lade dejen koldhæve
natten over. 
Selvfølgelig kan en
hvilken som helst
anden bolleopskrift
anvendes og der kan
bruges glutenfrit mel
om fornødent.
Opskriften fra Amo
siger 5½ dl vand.
Jeg brug 6 dl
da jeg tilsætter
to tsk fint tanggranulat
bestående af en blanding
af blæretang, ishavstang
og buletang.
Det suger en pæn
del vand til sig.
Seagreens kalder det
Food Granules.
Der er kun meget lidt
sukker i melblandingen.
Alligevel smager de
kageagtigt sødt.
Naturligvis kan
der bruges pålæg.
Jeg har spist dem
som de er,
bare fordi de smager
fortræffeligt
i sig selv.
Det er glutamat
fra tangen, der
ophøjer smagen.
Kan man ikke
blive mæt af én,
kan man jo spise
to eller flere.
Men de mætter meget
pga tangens høje
næringsindhold.
'Inlægssedlen' der
'vælter' ud fra
toppen af dåsen,
beskriver næringsindholdet
i detaljer.
Dåsen kan købes her:
hvor der også forhandles
andre udmærkede
Seagreens produkter.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥


Ingen kommentarer:

Send en kommentar